8 Ocak 2015 Perşembe

KILCAL DAMARLI CİLT (KUPEROZ)

Merhabalaarrr,
Günün konusunun çıkış noktası aslında benim cildim. Cildimde her zaman kılcal damarlar biraz görünür haldeydi. Ama bu kış arttığını hissettim ve belki sizinde böyle bir şikayetiniz vardır diye bununla ilgili ne yapabiliriz bir yazmaya başlayayım dedim :)
Kılcal damarlar genellikle burun kanatlarının kenarlarında yoğun olmak üzere cilde kırmızı bir görüntü verirler.
Ama bu kış havaların çok soğuk olması sebebiyle sürekli soğuktan sıcağa geçişler yaşıyoruz ve damarlarımız da bu ısı değişikliğinden etkilenip genişliyor, büzüşüyor ve kan dolaşımı bozuluyor sonra da cildimizin incelmesiyle birlikte daha görünür bir hale geliyorlar. Öyle ki benim yanak kısımlarımda mor ve ağ görünümünde oluştular..
Asıl sebebi genetik aslında biz sadece artışını engelleyebiliriz.
Peki bu kuperozlu cilt tipinin bakımını nasıl yapmalıyız ?
  • Cildimizi yoğun ısı ve soğuk artışlarından korumalıyız.
  • Sıcak suyla duş, solaryum,hamam, sauna, güneşlenme gibi faaliyetlerden kaçınmalıyız.
  • Cildi inceltici, soyucu, aşındırıcı bakım ve maskelerden kaçınmalıyız.
  • Alkollü tonikleri kullanmamalıyız.
  • Cilt bakımı esnasında buhar aşamasını kısa tutmalıyız.
  • Hassas ciltlere kullanılan bakım ürünlerinden kullanmalıyız.
  • Kozmetik makyaj uygulamasında kırmızı görünümü nötrlemek için yeşil pigment bazlı ürünler kullanabilirsiniz. Ama çoğu zaman sadece tek ton fondoten yeterli oluyor.
Bu saydığım maddelerle kılcal damarlı görünümün artmasına büyük derecede engel olmuş oluruz.
Ama artık çok geç kılcal damarlar aldı başını gitti ve tedavisi nasıl olur diyorsanız; bunun tedavisini doktorlar lazer uygulamasıyla yapıyorlar. Ama %100 bitiş garantisi vermiyorlar ve tekrar geri gelme olasılığı çok yüksek olduğundan her daim dikkat etmeliyiz.
Bu görünümün biraz da olsa kaybolması için evde uygulanan bir bakım biliyorum ama henüz denemediğim için sonuçlarından bahsedemem.
Kılcal damarlar üzerinde etkisi olan bitkisel içerik At Kestanesi !
Bunun maskesi yada yağı, kremi falan oluyormuş.
Ben uyguladığımda yazılarımda tekrar yer vereceğim ama siz hemen uygulamaya başlamak istiyorsanız Google dan at kestanesi bakımı diye aratabilirsiniz.

Sizde yüüzünüzde böle bir problemden şikayetçiyseniz yorum olarak yazarsanız çok sevinirim :)
...Hepimize bol şifalı günler...
 ...Sevgilerimle...

4 yorum:

  1. İyi günler ben yakin zamanda cildimin kuperozlu bi cilt olduğunu öğrendim güzellik uzmanı bana alkollü ürünler kullanmam gerektiğini söyledi ama her yerde alkolsüz kullanmamıştır gerektiği yazıyor ben ne yapacağım lütfen yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alkolün a'sından bile uzak durman lazım kuperoz tedavin bitene kadar.

      Sil
    2. alkolün a'sından bile uzak durman lazım kuperoz tedavin bitene kadar.

      Sil
  2. Bu kamuoyu için bir duyuru, biz böbrek almak ve hastalarımızı kurtarmak için farklı böbrek bağışçılarıyla çalışmak istiyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin. hastamıza böbrek bağışı için eşleşme ve her ödülü büyük ödüller bekliyor.
    E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
    veya whatsapp bize ulaşın: +1(515)293-5520

    YanıtlaSil