5 Nisan 2014 Cumartesi

...Tırnak Bakımı...

Merhaba güzellikler,
Bugün en çok sorulan sorunun cevabını uzun uzun yazacağım. Herkes tırnak bakımımı nasıl yaptığımı soruyor bende haliyle tek bir kelimeyle cevap veremiyorum..Bu bakımları neden yapıyorum çünkü ben küçüklüğümden beri hep tırnaklarımı ve kenarındaki etleri yerdim iğrenç biliyorum ama öyleydi ve tırnaklarımın yapısı çok bozuktu, kenarındaki etler hep kanardı sürekli saklardım ellerimi acı oje denedim her şey denedim olmamıştı sonra bir gün geldi ve flormarın tırnak uzatıcı ojesini aldım tırnaklarım ilk defa uzamaya başladı bende oje sürmeye başladım bu durum çok hoşuma gitti tabi ve bir daha yemedim ama tabi tırnaklar çok güçsüz tırnak yatağı yamuk yumuk bozuk şekilsiz ve işte burada bu bakımlar devreye girdi ve sürekli bakım yaptım, neredeyse  her gece yaptım yaptığım her şeyin de faydasını gördüm çok şükür...Şimdi size de burada hem ürünlerle hemde sadece evdeki malzemelerle yapabileceğiniz bakımları anlatacağım.Ve ben bu tırnaklarla hiç iş yapmıyorum falan da demeyeceğim eldivensiz bulaşık bile yıkıyorum günlük hayattan hiç bişeyi kısıtlamıyorum. İnşallah keyifle okursunuz..
İlk olarak tırnak etleri sorunuyla başlayayım 
Resimde siyahla çizdiğim yerdeki etlerinizi her duştan sonra itiniz.Bunun için hazır çubuklar var onlardan kullanabilirsiniz.Bu tırnak diplerinde ki etler uzamaya başlayınca hem görüntü olarak bakımsız duruyor hem oje sürünce kötü duruyor hemde tırnağın hava almasını önlüyor böylelikle tırnak geç uzuyor.
Kırmızıyla gösterdiğim yerleri ise hiç bi şekilde kesmiyoruz.Çünkü oradaki etler tırnağı koruyor ve tırnağın yanlardan kırılmasını önlüyor. Ama tabi orada ki etler zamanla sertleşiyor o yüzden sürekli yumuşatmak gerekiyor.Bu yumuşatmayı da tırnak eti yağlarıyla yapıyorum yada evde tırnağın bütününe vazelin sürüp biraz masajla yediriyorum. Ben bu yağları sürdükten sonra tırnak fırçasıyla tırnak yüzeyini biraz fırçalıyorum pürüzsüz olması için ama çokta fırçalamamak gerekiyor tırnak yüzünde çizikler olabilir.
Benim kullandığım yağlar bunlar. Kalyonu watsonstan aldım fiyatı  5 TL civarında

Kayısı yağını da Bim marketten aldım fiyatı 3.75 TL
Bu tırnak eti kremini de Lush mağazasından aldım fiyatı 28 TL 
Bu ürünlerin yanında bazende vazelin sürüyorum aynı işi görüyor.
Bu ürünlerin hepsi tırnak etlerini yumuşatmanın yanı sıra tırnaklara bakım yapıp güçlendiriyor.
Bunların her hangi biriyle 2 günde bir tırnak etlerimi ovuyorum. Çok sertleşmeden müdahale etmek gerekiyor.
Bu da tırnak fırçası Bim marketten almıştım.

Şimdi gelelim çabuk kırılan, güçsüz tırnak bakımına;
İlk önce tırnakları kat kat soyulan, ortadan veya yanlardan kırılanlar için ufak bir bilgi vereceğim.Tırnaklarınızı törpülerken tırnak kenarlarına girmeyin ve törpüyü sağa sola hareketlerle değil de tek yönlü hareketle kullanın.
Tırnakları güçlendirmek için en basit yöntem limondur. Evde limonun içinde tırnaklarınızı 5 dakika kadar bekletebilirsiniz. Ama bunu neredeyse her gün yapmanız gerekecek çünkü bikaç gün sonra tekrar yumuşayabilir tırnaklarınız. 
Tırnak güçlendirici olarak kullandığım en etkili ürün                      Rimmel London Nail Nurse
Bu eski ambalaj-Bu yeni ambalaj
14 gün bakım ojesi
İlk gün tek kat sürüyorsunuz ikinci gün ikinci kat sonra 7 gün hiç çıkartmıyorsunuz. 7. gün sonunda çıkartıp tekrar bir kat ertesi gün bir kat daha ve 7 gün gene çıkartmıyorsunuz toplam 14 gün oluyor.
Ama ben bu şekilde hiç kullanmadım. Her ojenin altına sürdüm hiç oje sürmediğim zamanlarda da sadece bunu sürdüm. Vazgeçilmezim oldu kendisi :)
Bu da başka bir tırnak güçlendirici bu da gratiste satılıyor fena sayılmaz.
Tırnaklar sürekli oje kullanımından dolayı havasız kalıp sararır bu sarılığı gidermek içinde diş macunuyla tırnaklarımızı fırçalayabiliriz yada tırnak beyazlatıcı ojeler var onlar olabilir birde susam yağının tırnak beyazlattığını duydum ama ben denemedim tırnaklarım sararınca bir gece ojesiz yatıyorum düzeliyor.
Son zamanlarda yeni bir şey daha keşfettim evdeki eski tip nivea kremi tırnaklarıma sürüyorum ve iyi geldiği hissettim hem beyazlatma açısından hemde güçlendirmek açısından iyi oldu sizinde evinizde bu kremden varsa bi deneyin derim.

Ayrıca elleriniz için krem seçerken kremin aynı zamanda tırnaklar içinde olmasına dikkat ederseniz daha iyi olur hem ellere hem tırnaklara bakım yapmış olursunuz.
Ben bu el kremini kullanıyorum Dore kataloğundan almıştım argan yağlı bir krem ben severek kullanıyorum.
Bir önceki yazımda da el peelinginden bahsetmiştim onu da uygularsanız ekstra güzel olur :)
Bütün bu zahmetler böyle şeker gibi ojeler için işte :)
İnşallah bu uzun yazımı keyifle okumuşsunuzdur...
Görüşmek üzere
...Sevgilerimle...

33 yorum:

  1. Bu aralar bu sorunlari cok yogun yasiyorum ilac gibi geldi bugunden itibaren baslicam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sende faydasını görürsün :)

      Sil
  2. Canimm harika bir yazi olmus ellerine sağlık. Cok işime yariycak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmene cok sevindim canım inşallah sana da çok iyi gelir :)

      Sil
    2. Abla kayısı yağı sarartma yapıyor mu?

      Sil
  3. canım ya tırnaklarının maşallahı var :) benim tırnaklarım yayvan biraz yani uzun ince olmasını istiyorum onu nasıl yapacağız acabaa :)

    YanıtlaSil
  4. Tırnaklarını uzatmaya karar vermiş ve hayatı boyunca hep uzun tırnaklara özenmiş bırıyım. Ne yaptıysam kırıldı, soyuldu ben de yıllardır oyle kendı halıne bırakmıştım. Ne olduysa bırkaç hafta once yenıden uzatmaya karar verdim, kalyon cila ve flormar tırnak yagı aldım arada da lımon bakımı yapıyorum ve ilginçtir işe yaradı ve yavaş yavaş uzuyor. Benim de senınkıler gıbı güzel olur inşallah, çok yararlı bır yazı olmuş rimmel cilayı da denemeye karar verdim :)

    YanıtlaSil
  5. Canım çok güzel yazmışsın ellerine sağlık :) ama benim biraz farklı sorunum var sanırım, tırnaklarım uzuyo onda bi problem yok ama tırnağımın yatağı çok küçük olduğu için ne kadar uzasa da güzel bi şekil almıyo, eskiden tırnak yeme alışkanlığım olmuş ona bağlı büyük ihtimalle ama şimdi bu durumu düzeltmem lazim, bana yardımcı olursan çok sevinirim, önceden çok çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş, takipteyim cnm ;) Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ay ben de yeni yeni uzatmaya basladim insallah duzelicek :)

    YanıtlaSil
  8. yazı için teşekkür ederim tırnaklar tam seyirlik :) ilk fotoğraftaki hani işaretler çizdiğiniz cilanız nedir, çok şııııkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmenize sevindim ama malesef o fotoda tırnağımda ne vardı hatırlamıyorum :(

      Sil
    2. peki :( çok teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  9. Tırnaklarım 1,2senden beri uzamıyor ne kullandıysan adlarını söyler misin... çok bakımsız görünüyor ve uzamdagı için düzeltemiyorum ne yapıcagımı bilemedim

    YanıtlaSil
  10. Bende tırnaklarımı yiyordum ama uzatmaya başladım

    YanıtlaSil
  11. Rimmel 14 günlük fiyati nedir ve nerede bulabilirim???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. 5 küsür TL sadece watsons mağazalarında satılıyor

      Sil
  12. tırnaklarının eski halinide paylaşırmısın ? ilham almak istiyorummmmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maleseef tirnaklarimi yemeyi bırakalı baya oldu o yüzden o zamanlar fotoğraf yok şu kadar diyeyim fotoğraflamaya degmeyecek kötü bir goruntuydu zaten neyse ki düzelttik :))

      Sil
  13. Tavsiyeleriniz üzerine bende denemeye başladım şimdilik çok memnunum çok teşekkür ediyorum size :)
    herkesi sayfama beklerim waterpixie.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. Tavsiyeleriniz üzerine bende denemeye başladım şimdilik çok memnunum çok teşekkür ediyorum size :)
    herkesi sayfama beklerim waterpixie.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Kayisi yagini ne icin kullanicaz

    YanıtlaSil
  17. Simdi bn tirnaklarimin bir an once uzamasini istiyorum rimmel londoni mi kullanicam yoksa kalyonumu yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  18. Blogumuza bakarsanız çok seviniriiz ve gayet başarılı bir yazı :)) begmelbeautycorner.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. Şu golden rose'un numarası kaç acaba

    YanıtlaSil
  20. tırnak güçlendirici ojeyi hiçbi yerde bulamıyorum Watson's internet gratis hiçbi yerde yok bu konuyla ılgılı yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  21. Özge hnm Mrb öncelikle, paylaşımınız için teşekkürler. Anlamadığım konu şu, toplamda 14 gün jila tırnak da kalıyor 7 günde bir tazeliyoruz, buraya kadar doğru anladığımı düşünüyorum. Peki bu tırnak koruyucu tırnağımızda ikenmi limonda hergün 5 dk bekleticez? Yoksa aseton ile çıkarıp mı işlemi uygulayacagiz? Cevaplarsanız sevinirim kolay gelsin 😚

    YanıtlaSil
  22. çok bilgilendirici yazı olmuş ve çok tatlı bir blog
    ellerinize sağlık,
    emeğinize sağlık,
    ben de bu tırnak bakımı yağını tavsiye edebilirin,
    düzenli kullanıldığında mükemmel sonuçlar verebiliyor :)
    http://www.indirimvekalite.com/kozmetik-saglik-bakim-k-21/tirnak-bakimi-k-10176/tirnak-guclendiriciler-k-10192/ok-ok-sally-hansen-vitamin-e-nail-cuticle-oil-tirnak-eti-yagi-u-119179.html#.WHxvUdSLSzc

    YanıtlaSil
  23. Merabalar keratin bakımı yapıldı bugün ama malesef 3 saat sonra yağmura yakalandım hemen kuruttum ama etkisi gitmişmidir acaba

    YanıtlaSil
  24. Merhaba,benim tırnaklarım geniş aynı zamanda güçsüz bu yüzden çabuk kırılıyor ne yapabilirim?Uzun ve bakımlı tırnaklara çok özeniyorum bu yüzden ne yapabilirim doğal bir yöntem olaeak ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil